Storsalen

Storsalen er det største rommet på Menighetssenteret. I salen er det en lav scene, flygel, lerret, videokanon og lydanlegg med mikrofon og høyttalere. Flipover tilgjengelig ved behov. Storsalen har plass til 120 personer i kinooppsett (kun stoler) og 80 personer med klasseromoppsett (bord). Det er vinduer langs 2 av 4 vegger i storsalen som gir godt dagslys. Vinduene kan blendes. Fra storsalen er det også mulig å åpne inn til lillesalen for å utvide arealet. Totalt kan man rigge til 100 sitteplasser med bord i begge salene.

Lillesalen

Lillesalen ligger vegg i vegg med storsalen. I lillesalen er det vinduer langs en vegg. Vinduene kan blendes og det er dempingsmuligheter for lys. Salen har til daglig oppsett med 5 bord og 20 stoler. Fra lillesalen er det også mulig å åpne inn til storsalen for å utvide arealet. Totalt kan man rigge til 100 sitteplasser med bord i begge salene.

Aktivitetsrommet

Aktivitetsrommet ligger i kjelleren og er nylig pusset opp (nytt gulvbelegg og malt). I rommet finnes piano, lite flyttbart "alter" og 10 bord/20 stoler. Smale kjellervinduer gir noe dagslys. I tillegg til taklys er det lysskinner på veggene. Det er utgang til bakgård/hage fra aktivitetsrommet, og rommet er oppvarmet med varmepumpe.

Loftstuen

Loftstuen har skråtak og utgang til altan (15m2). Loftstuen har til daglig oppsett med 9 bord, 4 sofaer, 26 stole og stor tusjtavle. Vinduer på to kortvegger. Elektrisk oppvarming.

Undervisningsrom 1

Undervisningsrom 1 har inngang fra første trappeavsats og passer til grupper fra 15-25 personer alt avhengig av oppsett. Møterommet har til daglig klasseromsoppsett med 6 bord og 12 stoler. Rommet har også Whiteboard og prosjektor i taket. Dagslys fra vinduer på 2 vegger.

Kjøkken og kaffekrok

Vi fikk helt nytt kjøkken i september 2020. Her finner vi en proff oppvaskmaskin, 80 cm induksjonstopp med 5-6 kokesoner, stekeovn i god arbeidshøyde, et stort kjøleskap(storkjøkkentype) og et stort kombiskap kjøl/frys. Dekketøy til i underkant av 100 personer plassert i lett tilgjengelige benkeskuffer. Glass til alle anledninger i et høyskap.
Rett utenfor kjøkkenet har vi laget en kaffe/te-krok dobbel kaffetrakter og vannkoker, samt en mikrobølgeovn under benken..

Foajeen

Foajeen leies ikke ut separat men er et fellesområde som ligger mellom inngangsdør, kjøkken, trappehus, utgang til veranda/bakgård og lillesal/storsal. Foajeen fungerer imidlertid godt til kaffebufeeter og andre enkle matbufeeter og gjør at man kan rigge klart mens det foregår andre aktiviteter i f.eks. storsalen.

Kontoret

For tiden utleid. (Tidligere utleie av kontoret)

Kongsberg Menighetssenter  Hyttegata 4   3616 Kongsberg

Kontakt for utleie: Kongsberg kirkekontor tlf 32 86 60 30